RUM I RUM
RUMTEORI
NATIONAL UNDERSØGELSE OG TILSYN
At skabe gode læringsmiljøer, er helt central i daginstitutionen og både et tema på den politiske og
pædagogiske dagsorden. På trods af dette peger flere nationale undersøgelser og pædagogiske
tilsyn på, at de danske daginstitutioner har svært ved at leve op til disse krav.
Dette kan skyldes en manglende viden indenfor feltet pædagogisk indretning og rumdesign, samt metoder til at varetage et sådan projekt – for det er et projekt at indrette gode og inspirerende læringsmiljø.
VI ØNKER AT HJÆLPE DIG MED DETTE
Vi har omsat det pædagogiske grundlag, den styrkede læreplan og børns naturlige legeformer i
alderen 0-6 år, til en række konkrete legeuniverser med zoner som læsezone, køkkenzone,
konstruktionszone, dramazone m. fl.
ET GODT LÆRINGSMILJØ KAN:
-
Støtte barnets udvikling og trivsel
-
Skabe forudsigelighed og psykologisk tryghed
-
Skabe større legeglæde
-
Skabe grobund for livslang læring
-
Skabe deltagelsesmuligheder – flere indgange til fællesskabet
-
Sætte rammen om ro og fordybelse
-
Skabe større arbejdsglæde
-
Højde fagligheden
-
Skabe pædagogisk overskud
"Et godt læringsmiljø, er et sted hvor barnet både kan føle sig trygt og tilpas udfordret.
Læringsmiljøet skal være tydelig i sin opfordring og invitation således, at barnet let kan afkode – hvad kan jeg her?"
VIDEN OG FORSKNING
Vi arbejder med levende forskning – rumpædagogik, i teori og praksis – hvor vi, gennem vores projekter, indsamler og udvikler ny viden om feltet. Denne viden anvender vi til, at forfine og videreudvikle vores design. Samt til at inspirere pædagoger, lærere og pædagogisk ledelse, til selv at indrette gode og inspirerende læringsmiljøer i deres egen daginstitution og skole.
SIDER
ÅBNINGSTIDER
Vi har altid åbent for henvendelser
,
KONTAKT MIG
Louise Friis - Rum I Rum
CVR: 36221518
Kragebjerg 2
4296 Nyrup
Tlf: +45 21 84 66 25
kontakt@louisefriis.dk
© 2024 by Humarketing.Consulting